
This proposed system has the potential to eliminate 5400 HGVs moving on the road per day that causes a reduction of CO 2 gas by approximately 5.4%.
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After simulating all the proposed scenarios in the SIMUL8 simulation software and analysing the results, scenario number 3 seemed to be the best replacement to the actual system as it presents a case to increase the number of train services running per day by in the line by 108 and causing a drastic improvement in the utilisation levels by an increase of 341.71% to that of the actual system.

The proposed three scenarios could not only exploit the existing railway infrastructure by improving the utilisation levels of the currently operating railway line, but also proved to reduce an amount of green-house gases (GHGs) emissions that are caused by heavy goods vehicles (HGVs) moving on the road.

The total number of services operated on the line is varied between different scenarios. These low utilisation levels of the line presented a case to propose three scenarios that has the potential to carry urban freight by rail through Lichfield Trent Valley to Birmingham New Street Station. The results from the simulation model suggest that the railway line is being under-utilised. A simulation model of the railway system was built and implemented using SIMUL8 computer software. Essa apropriação dita autoral, é então percebida como uma capacitação resultante dos gestos e ações que lhe deram origem, onde a causa da sua proposição, fundação ou descoberta, se manteve permanentemente a cargo daquele sujeito professor de música em formação, que agora quer gravar os sons da e na sua sala de aula.This paper analyses the scope for moving urban freight through rail by evaluating the utilisation levels of the Cross-City railway line in The United Kingdom (UK), running between Lichfield Trent Valley and Birmingham New Street. “Som de Classe” resulta por fim numa contribuição à construção de um conceito de apropriação autoral, que se delineia a partir de rotinas de reações e atitudes onde o conteúdo fundamental daquilo “que se aprende/ensina” é justamente a maneira “como se aprende/ensina”. Os experimentos se realizaram no “Estúdio Experimental” e no “Laboratório de Ensino da Área de Fundamentos da Linguagem Musical” do Departamento de Música do Centro de Artes da Universidade do Estado de Santa Catarina, em estações de trabalho com configurações bastante simples e domésticas.

Essa aproximação analítica alcançou seus objetivos gerais circunstanciando técnicas e operações abrangentes para o uso dos recursos de áudio disponibilizados por esse tipo de tecnologia. Considerando o fato de que, muito embora, tal aparato não tenha se desenvolvido especificamente para as interações típicas da aula de música, verificou-se positiva a hipótese de uma possível inclusão de conhecimentos e habilidades na instrumentalização do professor que o capacite para tais usos.

A partir de uma investigação aos recursos de processamento de áudio digital em computadores tipo PC, este artigo de divulgação apresenta contribuições a uma normalização de procedimentos que viabilizem uma inclusão significativa de rotinas de produção em áudio digital no espaço escolar.
